Wednesday, June 16, 2010

Penduduk haram Israel memecah masuk ke makam Nabi Yusuf.

Rabu, 16/06/2010 – Ratusan penduduk Israel Broke pergi ke Makam Nabi Yusof, sebelah timur Nablus, pada hari Ahad lalu dan melakukan ritual keagamaan untuk melindungi tentera Israel sehingga waktu subuh hari ini.Saksi mengatakan bahawa beratus-ratus penduduk Israel telah melakukan ritual dan tarian di kubur keagamaan Yusuf, di “Balata” di kem timur Nablus.

Saksi juga melaporkan bahawa tiga bas mengangkut penduduk Israel yang ditemani dengan sekurang-kurangnya sepuluh rondaan dari tentera Israel untuk perlindungan. Pasukan Pendudukan Israel menangkap pada pagi hari minggu lalu lima penduduk Israel yang memasuki Makam Nabi Yusuf a.s., sebelah timur Nablus, tanpa kebenaran.

Radio Arab Israel mengatakan bahawa tentera Israel menangkap lima penduduk Israel yang kemudiannya dihantar kepada pihak polis Israel. Sekumpulan penduduk Israel, yang dilindungi oleh tentera Israel, memecah masuk ke makam tersebut secara berterusan untuk ritual keagamaan, dan mereka percaya bahawa makam itu milik Nabi Yusuf a.s.

sumber : The Palestine Telegraph
penterjemah : farah

No comments:

Post a Comment

SONG FOR GAZZA